Apoteket – Sveriges mest hållbara varumärke 2017

Apoteket är Sveriges mest hållbara varumärke 2017

Apoteket har blivit utsedd till Sveriges mest hållbara företag för andra året i rad och är Sveriges mest hållbara varumärke 2017, enligt svenska konsumenter. 

Apoteket - Sveriges mest hållbara varumärke 2017, enligt Sustainable Brand Index

Apoteket – Sveriges mest hållbara varumärke 2017, enligt Sustainable Brand Index. Bild: Apotekets hemsida

– Vi är mycket glada över utmärkelsen från Sveriges kunder. Vårt långsiktiga och konsekventa arbete med att kvalitetssäkra vårt kunderbjudande och ta aktivt ansvar för vår miljö, uppskattas av våra kunder, säger Ann Carlsson, vd på Apoteket.

De senaste åren har vi aktivt kommunicerat att vi ställer krav på produkternas innehåll och funktion samt på leverantörernas sociala ansvar och miljöansvar. Vår ambitionsnivå är att alla leverantörer, även de som vi inte kan påverka direkt ska uppfylla Apotekets hållbarhetskrav, säger Anna Rogmark, hållbarhetschef på Apoteket.

Ovanstående bild och citat är hämtade från Apotekets egen hemsida. Läs mer om Apotekets hållbarhetsarbete, ambitioner och om undersökningen på apoteket.se och se hela den officiella listan på Sustainable Brand Insights hemsida.

Sustainable Brand Insight står bakom varumärkesundersökningen, Sustainable Brand Index, och ett riksrepresentativt urval av 11 000 konsumenter tillfrågades.

Publicerad i Branschnytt, Hållbar marknadskommunikation, Miljö och hållbar utveckling Taggar: , , , , , , , ,