Hållbar marknadskommunikation används i utbildning för kvalificerade mediesäljare

Hållbar marknadskommunikation används som kurslitteratur på Sveriges enda utbildning för kvalificerade mediesäljare i Båstad i Akademi Båstads regi. Utbildningen, som är ettårig, är utvecklad tillsammans med mediebranschen och tar emot 25 studenter varje år. I undervisningen ingår mediekunskap (marknadskommunikation), säljteori, marknadsföring, budgetering och kalkylering, marknadsundersökningar samt 15 veckors praktik hos mediehus. Kursansvarig för mediekunskap och marknadsundersökningar, är Anna Katarina Berglund – en utav författarna till boken Hållbar marknadskommunikation. ”Jag har sökt förgäves efter anpassad kurslitteratur som både belyser marknadskommunikationsprocessen, som utgår från målgrupp och mål samt alla huvudmedier och andra kommunikationskanaler, men har inte funnit någon heltäckande bok om dessa ämnen” säger Anna Katarina. ”Det var bland annat därför som jag och Pia Boson skrev boken” fortsätter hon ”och Hållbar marknadskommunikation har dessa egenskaper som nu används i undervisningen” avslutar Anna Katarina.

Publicerad i Boken Hållbar Marknadskommunikation Taggar: , , ,