Svegro har vunnit pris igen

Svegro vann pris på 100-wattaren

Svegro har vunnit pris igen – deras design har än en gång blivit belönad. Tidigare i år fick Svegro Silverägg för sin förpackningsdesign för Svegros finpotatis. Den här gången har Svegro fått en bronsplacering i tävlingen 100-wattaren som arrangeras av Sveriges Annonsörer och som belönar effektiv kommunikation.

Svegro, vinnare av bronspris i 100-wattaren 2017  i kategorin: 50W Konsument strategisk design.  Bild: 100wattaren.se

Svegro, vinnare av bronspris i 100-wattaren 2017 i kategorin: 50W Konsument strategisk design. Bild: 100wattaren.se

Juryns motivering lyder:

I en kategori där butikernas egna varumärken fått stor plats är det svårt att nå ut som varumärke. Tydliga värden, träffsäker och snygg design har gett stor effekt för Svegro – ett bevis på att bra design gör skillnad. Grattis till 50-watt!”

Syftet med 100-vattaren är att belöna kommunikation som fungerar och fungerar har den gjort – såväl varumärkeskännedom som försäljning har ökat.

Hatten av än en gång för det duktiga, kreativa teamet på Öppet som står bakom Svegros nya koncept och design tillsammans med marknadschef Helena Olin på Svegro.

Läs mer om tävlingen 100-wattaren och om Svegros pris.

 

Publicerad i Hållbar marknadskommunikation, Miljö och hållbar utveckling, Uppdragsgivare Taggar: , , , , , , ,