Branschnytt, Uppdragsgivare

Parmaco är nominerade till Columbi Ägg 2017

Parmaco är nominerade till Columbi Ägg – igen.

Parmaco är nominerade till Columbi Ägg – igen. För sin senaste kampanj, Parmacoskolan.  Kampanjen är en av 14 kampanjer som har valts ut av totalt 150 kampanjer som genomförts i Dagens Samhälle  2017.

Parmacoskolan, Lektion 1, 2 och 3
Parmaco har åter igen blivit nominerade till Columbi Ägg, för sin senaste kampanj 2017 – Parmacoskolan. Annonskoncept: Öppet

Columbi Ägg är Dagens Samhälles tävling som belönar effektiv reklam riktad till beslutsfattare inom den offentliga marknaden. Parmaco har även blivit nominerade tidigare till Colmbi Ägg 2015, för sin lanseringskampanj.

Majoriteten av läsarna uppmärksammade introduktionsannonsen. Kännedomen om Parmaco ökade med nära 50 % i slutet av 2017 och andelen läsare som gett Parmacos kampanj ett gott helhetsbetyg ökade med 52 % – från en tredjedel av läsarna till hälften. Besöken på Parmacos hemsida ökade, liksom Parmacos omsättning som fördubblades 2017.

Det nya konceptet ”Parmacoskolan” är utformat av det kreativa teamet på Öppet i samarbete med Parmacos arbetsgrupp. Medierådgivare Pia Boson, på Bosons Byrå har ansvarat för medieplaneringen. Följande personer har ingått i Öppets team: Art Direcor och formgivare: Emelie Kasholm och Eleonora Bergendal, Copy: Josefin Torefält och Mats Urberg, Projektledare: Monica Häger. I Parmacos arbetsgrupp ingick Managing Director: Ossi Alastalo, Country Manager, Sweden: Thomas Jansson, Marketing Director: Hanna Salo (Kaski Agency).