Svegro är en av finalisterna i Årets Varumärkesresa 2018
Svegro är en av finalisterna i Årets Varumärkesresa 2018
Svegro är en av finalisterna i Årets Varumärkesresa 2018. Det är Marknadsföreningen i Stockholm (MIS) som står bakom marknadsföringstävlingen. Utmärkelsen Årets Varumärkesresa delas ut av MIS till ett företag som genom nytänkande åstadkommit en lyckad förflyttning av sitt varumärke under föregående år. Vinnaren presenteras på Fotografiska i Stockholm den 6 feb.

Övriga finalister i inom den här kategorin i marknadsföringstävlingen är Coop, E.on och Klarna, varav Coop är nominerad i två kategorier: Årets Varumärkesresa och Årets marknadschef.
Den som har ansvarat för Svegros varumärkesresa, är marknadschef Helena Olin. Svegro har flera gånger tidigare blivit prisade för sin förpackningsdesign, t.ex. på 100wattaren.
– Vi är såklart otroligt glada och stolta över att ha utsetts till en av finalisterna. Varumärkesförflyttningen är ett insiktsdrivet långsiktigt arbete som började för några år sedan och där vi målmedvetet har arbetat på alla plan för att nå dit vi är idag.
Under 2018 har hela omställningen genomförts i tätt samspel mellan identitet, innovation, förpackningsdesign och kommunikation. Ett integrerat arbete som har gett oss fantastiska resultat trots små resurser, säger Helena Olin, marknadschef på Svegro.
Öppet står bakom den kreativa utformningen av Svegros förpackningar och Bosons Byrå har fått förtroendet att ta hand om medieplaneringen. Se ett exempel på en av Svegros tidigare kampanjer här.
Svegro ägs och drivs av familjen Norman sedan 1960 på Färingsö, utanför Stockholm. Företaget odlar ekologiska färska örter och sallat i kruka, samt packar kvalitetsgrönsaker och potatis året om.
Svegro är ledande inom kategorierna och arbetar aktivt med att ständigt utveckla nya produkter med hållbarhet i fokus. De arbetar också för att sprida inspiration och kunskap till alla som har ett passionerat matintresse.
Läs mer om marknadsföringstävlingen och om Svegro på svegro.se.